Retourvoorwaarden

 

RELIV EUROPE LIMITED

 

Deze retourvoorwaarden zijn gericht op de EU richtlijnen op het gebied van Consumentenrecht, zoals beschreven in de Consumenten Contracten (Informatie, Annuleren en extra kosten) Reglement, die sinds 13 juni 2014 van kracht is.

 

A. Consument koopt direct van een Onafhankelijke Reliv Distributeur – annuleringsrecht

 

Als je als consument een bestelling hebt geplaatst bij een Reliv Distributeur, dan heb je het recht om binnen 14 dagen na het ontvangst van de goederen, de bestelling te annuleren. Een verwijzing naar deze annuleringsrechten zijn bijgevoegd bij het klanten bestelformulier die aan de klant wordt gegeven ten tijde van zijn/haar bestelling. Een annuleringsformulier is ook onderdeel van het klanten bestelformulier. Om een annulering in gang te brengen kan je óf het annuleringsformulier gebruiken óf je kunt je Distributeur op een andere manier informeren van jouw beslissing om te annuleren. Een annulering per post of per email gaat in op de dag dat het is gepost of gemaild. Om de correcte bestelling te identificeren dienen wij de volgende gegevens van je te ontvangen:

 

(i) Het adres van de consument (jouw adres)
(ii) Een omschrijving van de goederen in de bestelling
(iii) De datum van de bestelling
(iv) Een referentienummer, en
(v) De naam van de Distributeur

 

Indien je de producten al ontvangen hebt, dien je deze niet te gebruiken en meteen terug te sturen. De retourkosten komen voor rekening van de consument. Indien alle goederen binnen 14 dagen aan jouw Onafhankelijke Reliv Distributeur worden geretourneerd, dan ontvang je een volledige vergoeding van de door jouw betaalde aankoopprijs. Deze zal zo snel mogelijk aan je worden overgemaakt middels dezelfde betalingsmethode die gebruikt werkt bij de aankoop van de producten.

 

B. Consument koopt producten direct via Reliv Europe – annuleringsrechten

 

Een consument die zijn of haar producten direct via Reliv Europe aankoopt (via telefoon, email, fax of de Reliv Website) heeft het recht om, binnen 14 dagen na ontvangst van de besteling, te annuleren. Intentie van annuleren dient aan Reliv Europe aan te worden gegeven. Dit kan via Reliv Europe Limited, 10 Colemeadow Road, North Moons Moat, Redditch, Worcestershire, B98 9PB UK, Telefoonnummer: 01527 592878, Fax: 01527 590939, Email: euadmin@relivinc.com. Het annuleringsformulier dat bij de bevestiging is bijgevoegd kan worden gebruikt (dit formulier is ook te vinden op onze website (reliv.co.uk), maar ook een gewoon bericht via email is voldoende. Indien het annuleringsbericht per post of email wordt opgestuurd, dan gaat deze in op de dag dat deze verstuurd wordt. Om de annulering goed te kunnen verwerken, hebben we de volgende gegevens van je nodig:

 

(i) Het adres van de consument (jouw adres)
(ii) Een omschrijving van de goederen
(iii) De datum van de bestelling, en
(iv) Een referentie op de bestelling

 

Indien je de producten al ontvangen hebt, dien je deze niet te gebruiken en meteen terug te sturen. De retourkosten komen voor rekening van de consument. Indien alle goederen binnen 14 dagen aan Reliv worden geretourneerd (zie bovenstaand adres), dan ontvang je een volledige vergoeding van de door jouw betaalde aankoopprijs. Deze zal zo snel mogelijk aan je worden overgemaakt middels dezelfde betalingsmethode die gebruikt werkt bij de aankoop van de producten.

 

Programma automatisch verzenden – heb je je aangemeld voor het Automatisch verzend programma van Reliv, dan kan je je contract, tot 14 dagen na de ontvangst van je eerste bestelling, opzeggen. Volg de stappen die hierboven worden genoemd bij het aankoop van producten direct van Reliv Europe. Na ontvangst van je eerste bestelling kan je je Automatisch Verzend regeling wijziging of opzeggen door ons een 7 dagen opzegtermijn te geven.

 

C. 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie

 

Naast de bovenstaande regeling heeft elke consument het recht om, voor elke reden dan ook, zijn of haar geld terug te vragen. Dit kan je doen door de producten binnen 30 dagen te retourneren aan Reliv Europe en een brief te schrijven en te richten aan Reliv Europe Limited, 10 Colemeadow Road, North Moons Moat, Redditch, Worcestershire, B98 9PB UK. De kosten die daar mee gemoeid zijn, komen voor rekening van de consument. Indien de bestelling via een Onafhankelijk Reliv Distributeur werd geplaatst, dan dienen de producten, indien mogelijk, naar deze Distributeur te worden geretourneerd. Anders dienen de goederen naar het bovenstaande adres van Reliv Europe te worden verzonden. Indien je producten onder deze garantie terugstuurd, dien je de volgende informatie bij te voegen:

 

(i) Adres van de consument (jouw adres)
(ii) Omschrijving van de goederen
(iii) De datum van de bestelling
(iv) Een referentienummer op het bestellingsformulier

 

D. Jouw consumentenrecht

 

Je hebt het recht om goederen te ontvangen die voldoen aan hun omschrijving, die van een bevredigende kwaliteit zijn en die voldoen aan hun gebruikersvoorwaarden. De annuleringsrechten en de Reliv 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie zijn een aanvulling op jouw consumentenrechten. We doen ons best om te garanderen dat de producten van Reliv van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn. Zijn jouw producten echter beschadigd of beschouw jij ze als gebrekkig, neem dan onmiddellijk contact op met je Onafhankelijk Reliv Distributeur of met het hoofdkantoor van Reliv Europe.

 

E. Rechten en plichten van Reliv Distributeurs

 

Reliv Distributeurs dienen zich te houden aan bovenstaande consumentenrechten en dienen de volgende stappen te ondernemen:

 

(i) Reliv informeren over elke annulering of aanspraak op de 30 dagen garantie van een consument
(ii) Samenwerken met Reliv Europe om ervoor te zorgen dat de rechten van deze consument worden gehonoreerd.

 

De rechten van Reliv Distributeurs om een bestelling die bij Reliv geplaatst is te annuleren, staan in de algemene voorwaarden en zijn onderdeel van het contract van elke Distributeur.

 

Distributeur als consument
Soms komt het voor dat een Distributeur een consument wordt, wanneer hij / zij producten bestelt voor eigen consumptie of als kado. Een Distributeur die als consument bestelt heeft dezelfde rechten zoals wordt omschreven in B, C & D hierboven. De Distributeur dient tijdens de bestelling duidelijk te maken dat het gaat om een bestelling voor eigen gebruik of als kado.


Klachten
In overeenstemming met ons doel van totale klanttevredenheid, zullen we bij elke klacht binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging toesturen en het probleem zo snel mogelijk proberen op te lossen. Elke klant die hierna nog niet tevreden is, kan contact opnemen met de Vereniging Directe Verkoop die een geschillencommissie beschikbaar hebben. Voor meer informatie over de geschillencommissie en de praktijkcode van de Vereniging Directe Verkoop kan je terecht op hun website www.dsa.org.uk of via 30 Billing Road, Northampton, NN1 5DQ, tel. 01604625700.

Copyright 2017 International. All rights reserved.

Registered in England and Wales No. 3022070
Reliv Europe Limited, Unit 10, Colemeadow Road,

North Moons Moat, Redditch, Worcestershire, B98 9PB

Phone +44 (0) 1527 592878 | Fax +44 (0) 1527 590939

Neem contact met ons op | Privacy voorwaarden | Investeerders