Robert & Sandy Montgomery
Close

Een geloof in ondernemers: de visie van onze oprichters

Als ondernemer in hart en nieren, ontdekte de oprichter van Reliv Robert L. Montgomery op vroege leeftijd al wat hij wilde zijn: eigen baas. Net als vele andere mensen over de hele wereld wilde Robert zijn eigen tijd indelen en de financiële zekerheid creëren om de dingen te doen die hij graag wilde doen. Zijn ‘waarom’ was een bedrijf creëren die mensen de kans biedt om eigen baas te zijn en anderen te helpen dit ook te bereiken. Hij wilde mensen een andere manier van ondernemen laten zien, hun helpen met hun persoonlijke groei, hun leiderschapsvaardigheden ontwikkelen, hen meer van hun tijd laten genieten en hun financiële vrijheid bieden. In 1988 richtte hij, samen met zijn vrouw Sandy, Reliv op nadat hij de voedingskundige ontdekkingen van hun vriend Dr Theodore Kalogris had geproeft. Robert herkende al snel de enorme potentie in de Dr Ted formule, die uiteindelijke uit zou groeien tot Reliv’s bekendste product — Reliv Classic®.

Dr. Ted Kalogris


Dr. Ted Kalogris, uitvinder van Reliv’s allereerste product, Reliv Classic.


Zoals vele anderen nam ik al jaren verschillende vitamines in, zonder dat het me goed deed. Sandy en ik probeerden in 1982 voor het eerst de formule van Dr Ted en zagen hoe hoe ons hele gezin hiervan profiteerde.
- Robert Montgomery, Oprichter en Voorzitter van de Raad van Bestuur.


Robert en Sandy hadden het makkelijk daarbij kunnen laten, maar ze voelden zich geïnspireerd en wilden hun ervaringen met de wereld delen. Zo werd Reliv geboren.


We kwamen met een groep goede vrienden bijeen en aan onze keukentafel begonnen we het bedrijf te ontwerpen dat Reliv zou worden.
- Sandy Montgomery


Kort na de oprichting van Reliv in 1988, werd Dr. Carl Hastings verantwoordelijk voor het Reliv onderzoeksteam, ontwikkeling en productie. Hij was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een uitvoerige lijst van voedingskundige producten en heeft 9 patenten op zijn naam staan. Dr. Hastings had een Ph.D in voedselwetenschap van de Universiteit van Illinois en had bijna 40 jaar ervaring in voedingsonderzoeken en ontwikkeling. Dr. Hastings leidde voor Mead Johnson & Co een onderzoek naar gesteriliseerde vloeibare voedingsproducten voor volwassenen en baby’s en ontwikkelde calorie-arm voedsel voor het Weight-Watchers merk. Dr. Hastings ontwikkelde voor de A.E. Staley Company nieuwe toepassingen voor voedingsingrediënten afkomstig uit mais en sojabonen – waaronder zetmeel, zoetstoffen, eiwitten en vezels. Dr. Hastings was een voormalig lid van het bestuur van de Amerikaanse Raad van Verantwoorde Voeding (RVV), de beroepsvereniging voor de voedingsproductenindustrie. In 2012 bekleedde Dr. Hastings, volgens ExecRank, de 9e plek uit meer dan 5000 CSO’s. Hij werd gehuldigd voor zijn rol in de ontwikkeling van onderzoekbekwaamheid die helpen bij het produceren van baanbrekende wetenschappelijke producten en tevens voor zijn rol in het versterken van Reliv’s reputatie wat betreft innovatie.


Dr Carl W Hastings


Op de leeftijd van 23 jaar schaarde Robert zich achter het concept netwerk marketing en koos dit als de meest effectieve manier om Reliv met de wereld te delen. 


Het idea dat ik mijn eigen lot kon bepalen en persoonlijk kon groeien zonder dat iemand mij tegen hield, was erg aantrekkelijk. Ik was eigen  baas. Niemand zou mij vertellen wanneer ik vrij kon nemen of wanneer ik wel of niet thuis kon blijven bij een ziek kind. Daar was ik het meeste van onder de indruk, de levensstijl die netwerk marketing mij bood. Dat is de reden waarom ik er niet over kon ophouden.
- Robert Montgomery 

Reliv heeft haar cultuur te danken aan haar oprichters Robert en Sandy Montgomery. De kernwaarden die zij samenstelden liggen vandaag de dag nog steeds aan de basis van de beslissingen die door het bedrijf worden genomen. 

Reliv is gebouwd op een solide basis van kernwaarden en overtuigingen die nooit zullen veranderen. Vooruit kijkend, zullen we onze krachten uitbouwen en onze 30-jarige fundering versterken door onze boodschappen, hulpmiddelen en verkoopmethodes te mordeniseren. Hiermee hopen we niet alleen een relevante speler te blijven in zowel de welzijn en newterk marketing industrie, maar leiders te worden in zowel innovatie als productontwikkeling. Principes en ideeen veranderen nooit, maar onze methodes en technologieen zullen evolueren. Zo blijven we aantrekkelijk voor onze altijd veranderende consumenten en Distributeurs.  - CEO Ryan Montgomery

Kernwaarden van RELIV

Reliv laat zich leiden door het basisprincipe ‘Distributeurs eerst’. Dit wordt toegepast bij elke beslissing die door het bedrijf wordt genomen. Alle beslissingen worden genomen in een poging het succes van de Distributeurs te garanderen. Tevens wordt Reliv geleid op basis van 6 kernwaarden:

Kwaliteit

We houden ons aan de hoogste kwaliteitsnormen. Onze ingrediënten zijn afkomstig van betrouwbare leveranciers en zijn onderhevig aan strenge tests als ze bij onze vestiging binnenkomen. Ze worden opnieuw getest tijdens elke stap van het productieproces.

Vertrouwen

We werken er hard aan om het vertrouwen van onze distributeurs, klanten, medewerkers en partners te verdienen en te behouden. We vertrouwen op de producten van Reliv voor onze eigen gezinnen. Wij geven gedetailleerde informatie over onze producten en de zakelijke mogelijkheden waar iedereen van kan profiteren. Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel.


Integriteit

Morele en ethische uitgangspunten vormen de leidraad in alle facetten van onze business. Mensen vertrouwen op onze producten om gezond te blijven; ze vertrouwen op onze business om in hun levensonderhoud te voorzien. Die verantwoordelijkheid nemen wij zeer serieus.


Levens veranderen

Wij geloven dat iedereen baat kan hebben bij onze producten en onze ondernemingskansen. We willen levens ten goede veranderen.

Terug geven

Het is onze missie om de wereld te voeden. Dit manifesteert zich deels in het liefdadige streven van de Reliv Kalogris Foundation. We werken met trots samen met onze distributeurs om wereldwijd duizenden behoeftige mensen gezondheid en hoop te bieden.


Familie

Reliv gelooft dat een goeie balans tussen werk en leven belangrijk is voor een familie. Familie is betekent alles voor Reliv en dringt door elk laag van het bedrijf door, tot aan onze filosofie en manier van leven.

Kernovertuigingen van RELIV

Mensen

De kracht van Reliv is mensen. Bouw op mensen en mensen zullen het bedrijf uitbouwen. Daarom investeert Reliv in mensen. Relaties die gebouwd zijn op vertrouwen en respect, leiden tot organisatorische groei en stabiliteit. Leiders geven om mensen.


Partnerschap

Reliv vormt een partnerschap met haar Distributeurs om gezamelijke doelen samen te bereiken. We slagen samen, ervaren samen de uitdagingen en vieren successen samen. Als Distributeurs slagen, slaagt Reliv. In die volgorde!


Persoonlijke verantwoordelijkheid

Het werk van vandaag leidt tot een betere morgen. Elk individu is verantwoordelijk voor haar of zijn acties en successen. Het leven is een serie van keuzes die onze toekomst bepalen. Persoonlijke vrijheid is niet makkelijk en Reliv biedt de mogelijkheid om je eigen omstandigheden te besturen en je toekomst in eigen handen te houden. Zekerheid komt van binnen. Door mensen zichzelf te laten helpen, bouwen we de potentie naar succes en geluk verder uit.


Persoonlijke groei

Het Reliv proces waarbij je met anderen samenwerkt en leidt, veranderd je als persoon en dat is het beste gedeelte van Reliv. Wanneer je je eigen doelen nastreeft, geeft dit je een beter gevoel over jezelf en bereik je persoonlijke voldoening. Persoonlijke ontwikkeling vindt plaats wanneer je maximaal gebruik maakt van je Reliv omgeving.


Simpel

Reliv doet er alles aan om haar boodschap simpel te houden. Succes volgt als fundamentele basis richtlijnen geregeld worden nagestreeft en als we mensen aan onze missie blijven toevoegen.

Fun

Reliv creert een omgeving en atmosfeer waar mensen aangemoedigd worden, hun successen worden gevierd en waar ze van hun traject kunnen genieten.